Przepis na mobilną fotoedycję: podmiana elementów w kadrze

Przed Wami kolejna część cyklu Przepis na mobilną fotoedycję, w której pokażę Wam jak wykorzystać technikę podwójnej ekspozycji, aby podmienić konkretne elementy w kadrze i tym samym uzyskać efektowny mobilny edit. Tym razem dokonam jej na przykładzie fotografii zaczerpniętych z dwóch największych znanych mi darmowych banków zdjęć: Pexels oraz Pixabay. Są one często wykorzystywane przez utalentowanych, instagramowych zapaleńców mobilnej edycji zdjęć. Czas najwyższy żeby pójść ich tropem i zobaczyć, do czego nas to zaprowadzi ;)

Ten artykuł ma 2 strony:

Z racji tego, iż większość z osób śledzących ten cykl prawdopodobnie wciąż jest na początkowym etapie oswajania się z techniką podwójnej ekspozycji, to po raz kolejny posłużę się prostym, czytelnym przykładem, który jednocześnie ma pobudzić Waszą wyobraźnię i zachęcić do własnych eksperymentów :)

Do edycji posłużą nam dwa zdjęcia oraz trzy aplikacje do edycji zdjęć:

Plan na edycję jest wyjątkowo prosty. Starannie podmienić twarz dziecka na czaszkę, by uzyskać ciekawy efekt końcowy.

Zaczniemy od czaszki, którą należałoby utrzymać w tonie nieco wyblakłej czerni i bieli o obniżonej wartości kontrastu, widocznej w kadrze z dzieckiem. Z pomocą przyjdzie nam niezastąpiony Snapseed i jego filtr B&W > Odcień Neutralny > Jasność + 40%.

Zobacz również: Appshaker 2 #40: Music Translator, Kidu, BalanCity, Sheepwith i inne

Czas na Superimpose. Kolejność wczytania pierwszego zdjęcia jest bez znaczenia. Ważne, by to z czaszką ustawić jako pierwszy plan (Foreground).

W dopasowaniu rozmiaru czaszki do tła przyjdzie nam narzędzie Transform i kółko znajdujące się w prawnym górnym rogu mniejszego ze zdjęć. Po wejściu w ikonkę korbki wyświetlą nam się rodzaje wzajemnego przenikania zdjęć. Przy ciemnych zdjęciach dobrze sprawdza się tryb Lighten zaznaczony na zrzucie ekranu.

Wstępny efekt pracy z zakładką Transform widać poniżej:

Żeby zwiększyć precyzję odpowiedniego zakotwiczenia pierwszego planu względem tła pomocny będzie suwak przezroczystości efektu (Transparency).

Kiedy już wiemy, że z ustawieniem zdjęć jest wszystko jak trzeba, z powrotem ustawiamy stopień przenikania kadrów na Normal.

Zazwyczaj zaczynam od całkowitego usunięcia pierwszego planu za pomocą narzędzia Mask oraz pędzla (Brush) ustawionego na wysoki obszar działania i intensywności, w taki sposób, by było widoczne tylko tło.

Później przełączam się na tryb gumki (Erase) „ścierającej” tło, by zostawić fragmenty pierwszego planu. W przypadku precyzyjnego usuwania jednej z warstw nowego kadru obniżam wartość zasięgu danego efektu, przesuwając pasek miękkości jego działania maksymalnie w prawą stronę.

Efekt pracy z gumką widać na poniższych screenach:

W częściach kadru, które mają wyznaczać granice przenikania poszczególnych warstw, trzeba wykazać się odrobiną precyzji. W osiągnięciu celu pomoże powiększenie wybranego obszaru zdjęcia oraz rysik. Jeśli nie posiadacie swojego, to polecam zapoznać się z tym lifehackiem, który podpowie jak w minutę stworzyć swój własny rysik bez konieczności kupowania nowego ;)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Przepis na mobilną fotoedycję

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Porady:

SkyDrive - jak zainstalować? Poradnik [Android] Manta PowerTab (MID08S) - dane techniczne [specyfikacja] Ovo Lite GPS - dane techniczne [Specyfikacja] Kiano Fly 10.1 Dual - dane techniczne [Specyfikacja] Dysk Google - co to jest i jak używać? Pierwsze kroki z usługą Przepis na mobilną fotoedycję: artystyczny portret Manta Duo Power 10" HD (MID1005) - dane techniczne [Specyfikacja] Ainol Novo 7 Tornados - dane techniczne [Specyfikacja] Sony Xperia tipo dual - dane techniczne [Specyfikacje] Samsung Galaxy Tab 3 8.0 - dane techniczne [Specyfikacja] HTC Desire X - dane techniczne [Specyfikacje] Ainol Novo 7 ELF - dane techniczne [Specyfikacja]